Bye 2+, Hi 3+


.

Assalamualaikum



Ini bukan entry hari jadi.
Ini hanya menungan si 27.


Ketika umo 20 tahun, saya curious nak tahu apa yang seorang 27 tahun akan buat, apa yang seorang 27 akan rasa dan bagaimana keadaannya menjadi 27. Itu dulu, sewaktu di awal 20 an. Dan sekarang saya, seorang 27, sedang melalui kehidupan 27 saya.

Bagaimana? 

Sedikit hambar. Biasa sahaja. Mungkin berbeza dengan yang lain tapi begini lah yang saya rasa dengan kehidupan 27 saya.

Dan kini saya menghitung detik umur menginjak ke angka 30. Benar, umur hanya angka tapi angka itu sangat menakutkan saya. Ianya menjadi sangat menakutkan bilamana saya mengandaikan kehidupan 30 saya akan sama seperti kehidupan 27 saya. 3 tahun akan berlalu hari demi hari dan saya terfikir adakah akan ada berlaku magis dalam salah satu hari yang bakal berlalu itu?

3 tahun akan datang, saya tetap akan berumur 30 tahun. Itu suatu kenyataan yang tak dapat disangkal. Ianya satu peringkat umur yang perlu saya lalui jika saya masih diberi peluang untuk hidup. 

Apa yang normalnya terjadi pada umur 30?
  • Bersuami
  • Beranak-pinak
  • Bekerjaya *surirumah pun satu kerjaya
Saya bukan mahu merungut, mengeluh jauh sekali. Cuma saya berharap saya dapat mencapai tahap kenormalan yang sepatutnya. Saya hanya mahu menjadi 30 yang normal setelah saya jalani 27 yang di tahap biasa. 

Ya, menjadi manusia normal bukan lagi manusia biasa.



"Blogger is my self, blogging is my life"

2 Responses to “Bye 2+, Hi 3+”

  1. Ca Ezah says:

    aku pon tkot nk meniti usia ni....

  2. irzan says:

    Sesetengah akan rasa takut usia masuk 30an...kecuali tanam matlamat tuk berbah jd yg bertanggungjwb dan contoh pd umo 20an