Akademi Sastera 2012 # Seksa 1


.

Assalamualaikum

source : encek gugel


Hai anda semua iaitu 710 followers!

Gituh greeting. Terus karang unfollow. Kalian iaitu 710 followers sila berdiam diri di situ ye. Tak baik tau unfollow. 

Ok intro jelas menunjukkan gaya penulisan kekonon ade orang akan baca. Ala-ala komunikasi dua hala. Tapi itu bukan fokus utama penulisan. Cuti sem dah habis dan saya dah kembali berkuliah. Ok ini pon bukan fokus utama gak. 

Fokus utama ialah apabila mengenang kembali keberadaan di semester lepas. Sem lepas ialah sem yang paling mengujakan walopon haku langsung tak teruja. Dan lantaran ketidakterujaan kepada penerujaan sem lepas membuat diriku ini tingtong tintong *jangan bukak pintu rumah korang, ini bukan bunyi loceng pintu* di tahap maksima.

Benda paling gile dibuat pada sem lepas ialah join Akademi Sastera anjuran DBP tanpa kerelaan tapi ade la rasa nak gak sikit tapi bila dah terpilih ke final, terus rasa damn gila. Frankly speaking, semua material lecturer ai yang setel. Tapi untuk presentation, ai tau! Nak kena paham novel. Nak kena relatekan dengan teori kaunseling. Nak kena hafal segala benda untuk dipresent kepada juri. Ai tau! *jadah!terus jadi "ai" sekelip mata*

Paling genting ialah malam sebelum final. Laptop inilah yang menjadi saksi aku menangis teresak-esak lantaran tensen keterlaluan. Ok, ade dua housemate aku nampak gak aku nangis. *ai jiwa kental tapi nangis, malu bai!* 

Nampak tak betapa tensen dan stress hati nurani saya ketika itu? Tu first time kot rase loser gile. Lama gak la nangis. Then baru ok. Esok pergi bertanding dengan hati walang *ade sesape leh explain maksud walang?tq*. Dahla ai ini presenter pertama. Pastu tak pegi rehearsal pulak. Terus tak tahu pembahagian masa presentation. Slide yang disediakan ialah 40 slide. Nak kena present dalam masa 20 minit. Tak ke gile?

Khennnnnnn! Gile sangat uols! Yang jaga masa tu kejap naikkan die punye reminder tentang masa. Kejap naik lagi. Aku dah kelam kelibut. Aku pon main present je ape-ape sampai kawan yang jaga slide dah pening lalat. Haha loser! Tapi orang yang jaga masa tu lagi loser sebab die tunjuk reminder tu time aku present je. Time orang lain tak. Naharom!

Tapi kan, die punye makanan best kot. Haha. Dari 8 yang layak ke final, saya dapat tempat no 8. Haha. Tapi tak mengapa, mereka yang tidak berjaya ke final juga dijemput untuk ke pentas untuk ambik sijil untuk penghargaan. Eh banyak pulak aku guna perkataan untuk. So takdela memalukan sangat sebagai orang paling last. At least aku masuk final keh *sambil kembang hidung*.

Pastu lega yang teramat dan mula la rasa nak menghargai setiap detik ketika berhempas pulas untuk present tu. Saya ialah seorang manusia yang bercakap tanpa nada mostly time present. Dan aku prektis habis-habisan di depan lecturers dan kawans aku bagi mengadakan nada ketika presentation. Mesti korang takleh imagine kan gaya takde nada tu. Takpe. Tak perlu. Sakit tekak jangan kata lah. And masa pertandingan tu, berjaya la gak menadakan presentation. Alhamdulillah.

Panjang pulak entry aku kali neh. Sesaje nak up entry camni supaya 10 tahun nanti, bila saya bukak blog ni, saya dapat tahu ape yang jadi masa 10 years back. Gituh die punya sentimental value. Well, nice gak kan kalo anak-anak baca kejayaanketakberjayaan emak dorang neh. Wink! Wink!

Anyway, i'm looking for a husband. 

Jadah iklan camtuh. *blushing*



"Blogger is my self, blogging is my life"


p/s : ...to be continued.

3 Responses to “Akademi Sastera 2012 # Seksa 1”

  1. Anum says:

    moning
    singgah pagi

  2. ejulz says:

    kalau x menang pun, pengalaman ke final tu bukan semua orang dapt rasa.. tahniah :)

    Jom tengok hadiah kat sini - http://kampung-kameq.blogspot.com/2013/02/senarai-sponsor-yang-baik-hati.html

    Menarik x hadiah? Hehe
    Jom join segmen ni kalau belum.. 100 penyertaan terawal akan dapat 1pcs Sticker Fridge Magnet / 1pcs Button Badges dari @Cenderahati Akamika Gift. Dan rebut hadiah2 menarik yang lain.. ^_^

    http://kampung-kameq.blogspot.com/2013/02/segmen-ucapan-selamat-hari-lahir-buat.html

  3. Ca Ezah says:

    xberupdate pon ramai follower..hehe..caya lah kakak~

    looking for a husband? semoga ketemu ya.. :) kawen jgn lupa jemput.