perkara yang sepatutnya dibuat adalah tidak dibuat manakala perkara yang sepatutnya tidak dibuat adalah dibuat


.

Salam pembuka bicara =)

Tajuk saya ialah sangat panjang umpama balapan tempat orang lari-lari*apekah?*di stadium nesenal bukit jalil..tajuk itu sangat jitu sekali ye tuan puan hadirin hadirat sekalian..uik cam ucapan mesyuarat pibg jek..erk abaikan hehe apapon tajuk entry yang sebegitu ghopenya panjang adalah merujuk kepada diri saya sendiri iaitu Cik Suha cute..tapi persoalannya ialah apekah mende-halah-jadah tersebut??ceteka..ceteka...hehe kompem la tak leh teka kan..dah haku yang buat entry neh,haku sorang jek la yang tau hahahahaha*gelak nates*

Berbalik kepada entry tadi..jadi,bagi memudahkan para pembaca yang budiman sekalian agar tidak terpeleot neuron-neuron dalam kepala,marilah kita bersama-sama mengkelaskan entry tadi kepada 2 bahagian iaitu :-

(1) perkara yang sepatutnya dibuat adalah tidak dibuat
(2) perkara yang sepatutnya tidak dibuat adalah dibuat


Tetibe terase cam chekgu lak..oh pliz memang menjadi seorang chekgu itu mulia tapi saya tidak pernah memikirkan ia sebagai profesion utama saya nanti..k fine,lari topik (>_<')

Sekarang saya akan menghuraikan dedua perkara tersebut dalam bahase zimbabwe supaya anda,anda dan anda(bajet ade 3 orang jek bace entry neh) tidak terpikir sangat akan mende-halah-jadah ini since ianya adalah masalah saya..so takyah nak sebok-sebok la kan hehehe


(1) perkara yang sepatutnya dibuat adalah tidak dibuat

Sesungguhnye saya berada di dalam stadi week dimana pada 25hb nanti saya akan stat exam hohohoho stress seketika..ya,exam itu perlu untuk mengukur tahap kecerdikan  penguasaan kita terhadap sesuatu subjekssssss-'s' banyak adalah sebagai sign bahawa banyak subjek harus diambil-jadi exam itu memang akan saya buat supaya saya tidak ditendang dari universiti ini..hehe UBM jek yang takkan tendang saya..hmm jadi apekah mende-halah-jadah itu?

STUDY..diulang STUDY..ini la die huhuhu*muke minta simpati + pelempang..pastu terus berkata-kata begini*emm saya bukan taknak stadi tapi entahlah,tensen gamoknye,nak cetengok cetengok buku pon malas bebenor..sesungguhnye saya telah membazirkan 5 hari dalam stadi week neh dengan begitu sahaja sambil menyanyikan lagu akedemi pantasia-masa-orang-nak-kena-blah-sambil-tarik-beg-besar-gabak...saya memang patut buat kan or dalam bahase payohnye saya kena stadi la kan..hmmmpphh mungkinkah saya sudah penat belajau?ye bertaun masa saya dihabiskan untuk belajar..yang spm tu takyah kire la kan but since umo 18 saya dah stadi situ,sini and up till now im still studying..nonstop..im totally tired but i have to give my full effort*usop wilcha:sile betolkan ayat neh kalo salah* tapi saya akan terus berusaha!saya akan tetap akan berusaha!~tetibe semangat,bukak buku malas gak hikhik~

jom bace buku (+_+)
Rindu lak masa stadi kat poli dulu,tetiap ari suruh mak kol kejut stadi kol 4..huhu sekarang kalo suruh kejut pon,aku bantai tidor balek..baek toksah kejot kan?!


(2) perkara yang sepatutnya tidak dibuat adalah dibuat


Yang ni agak seronok sikit nak cite hikhik..bese la,benda yang cenggini haruslah mendatangkan nikmat yang melampau kan hahaha...sebenarnya tidak ade ape-ape pon yang berlaku melainkan saya telah bekerja keras untuk 'ini belog saya,belog saya bukan belog ilmiah'~harus ke ko cakap cenggitu suha?~tengok,saya dah buat benda yang tidak sepatutnye dibuat kan?huhuhu..selepas mengerjakan blog dengan perasaan bangga hmmphh hmmpphh yakni dengan membuat puluhan entry(padahal beberapa aje),maka saya terpikir tok mencreate twitter lak..cik suha,ko memang kan..orang wat,ko pon nak wat gak..tapi malangnye saya nyer twitter takleh nak tempek kat blog berpunca dari template yang saya gunakan..wowowowowo sedih tapi saya lebih sayangkan template tu..cantik and look so simple,as i am hikhik..emm terok tol la saya kan..rase nak pukol montot sendiri je,baru padan ngan muke huhuhu tapi saya sudah mulai berase keinsafan sedikit demi sedikit since exam pon dah makin mendekat..suha,kamu harus bertabah!!

Lebiu..lebiu mr.belog


Emm nak kena lebiu gak ke?siap kenyit mata lagi..gatai!












p/s no 1 : Mak,sowi sebab dah jadi malas..kak penat mak..kak perlukan masa

p/s no 2 : sesape yang pakar edit belog neh,sile give respon on my twitter problem ek

p/s no 3 : jerawat dah penoh kat dahi sebab tensen huhu

p/s no..bape banyak p/s ko ade neh??

erk.. 

















2 Responses to “perkara yang sepatutnya dibuat adalah tidak dibuat manakala perkara yang sepatutnya tidak dibuat adalah dibuat”

  1. Ca Ezah says:

    eleh..aku x pnh nmpk ko study pon mse kat umh sewa dulu..hihihi